9/2

20 saker som alla bör veta om mig, men som jag knappt vågar nämna för någon.
20 saker som jag egentligen inte borde vara rädd för att nämna.
20 saker som gör mig till den jag är.

1. Jag är feminist.
2. Jag är antirasist.
3. Jag är vänster.
4. Jag blir kär i människor - inte i kön.
5. Jag är kär i en människa - inte i ett kön.
6. Jag har otroligt dåligt självförtroende.
7. Jag är ovovegetarian.
8. Jag hatar (oftast) inte personer, bara deras åsikter.
9. Jag anser att fördomar är så gott som detsamma som förtryck.
10. Jag har haft ett självskadebeteende.
11. Jag har det fortfarande.
12. Jag älskar att sjunga.
13. Jag glömmer ständigt bort mitt språk.
14. Jag vill inte raka benen, men vågar inte låta dem vara håriga.
15. Jag förstår mig inte på termerna manligt och kvinnligt.
16. Jag är smal. (Även fast jag inte är så smal som samhället kallar smalt.)
17. Jag är medlem i Unga feminister Uddevalla.
18. Jag faller väldigt lätt för grupptryck.
19. Jag bojkottar OS.
20. Jag är inte popare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar