Svar

Vilken är din favorit bok? Några böcker du rekommenderar?
Min favoritbok vet jag inte, men följande böcker är otroligt bra och väldigt läsvärda: grapefruit av Yoko Ono, miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs, hemlängtan av Michelle Magorian, Simon och ekarna av Marianne Fredriksson, samt Harry Potter. Såklart.

Så vackert! Får en fråga vad du använder för kamera?
Tack! Använder oftast min olympus c-740, men har även en canon eos 1100D.

Vad lyssnar du mest på för musik just nu?
En fenomenal blandning av indierock, hårdrock, svensk punk och pop.

Röker du?
Nej. Det skulle jag inte säga att jag gör. Tackar inte nej till ett bloss från en väns cigarett, men köper inte egna.

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Galen, fantastisk och skiftande. Byter klädstil lite som en kameleont. (Efter tillfälle och omgivning.)

Hur redigerar du dina bilder?
Redigerar kurvor i gimp, ett gratisprogram jag laddat ner från nätet.

Vilket är det lyckligaste ögonblicket i ditt liv?
Vill spontant säga dagen då jag lärde känna Isolde. Det är en av de få lyckliga och fria kvällar jag haft i Lysekil, och vår vänskap har verkligen fått mig på fötter. För övrigt var det för exakt ett år sedan vi träffades första gången igår!

Why are you so bra?
Tack du, men jag vet faktiskt inte. Jag kan inte riktigt se det själv, men jisses vad fint att du skriver så.

Hur blev du intresserad av att fotografera?
Började fotografera när jag fick min första telefon, men jag skulle säga att intresset väcktes när jag insåg hur mycket fint en kan göra med det en skapar. Hur mycket känslor en enda bild kan innehålla, och hur jag kan spara ett tillfälle, fryst, i resten av mitt liv. Fick min första kamera, en liten digitalkamera, 2009.


Gillar du kramar?
Jag älskar kramar! Finns nog inget finare när en känner sig ensam i själen.

Beskriv ditt drömhus.
Tänker mig en liten koja högst upp i ett träd, inredd i sextiotalsanda och med en repstege som enda väg till marken genom min golvlucka. Än vet jag inte var den ska vara placerad, mer än just i ett träd, men det måste vara någonstans där jag har nära till någon eller några som jag trivs med. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar